Elektrodistribucija Srbije od 1. juna počinje sa primenom člana 197a Zakona o energetici o obračunskom periodu, koji u skladu sa evropskom praksom predviđa očitavanje brojila najmanje jednom godišnje ali doneta je odluka da se taj rok skrati pa će se brojila očitavati jednom u tri meseca.
EDS brojila će očitavati jednom u tri meseca a Zakon predviđa i mogućnost da, ukoliko želi, korisnik sam dostavlja stanje i tako prihvata ulogu samočitača. Korisnici će od 1. do 6. u mesecu na više načina moći da pošalju stanje i sami kontrolišu svoju potrošnju električne energije. U saopštenju EDS se navodi da je omogućeno slanje stanja brojila aplikacijom za mobilni telefon, imejlom, na sajtu EDS, telefonom, kao i na šalterima lokalnih elektrodistribucija. Takođe, ističu da je uveliko zaživela aplikacija ED Srbije sa više od 220.000 korisnika na mobilnim telefonima putem koje se može prijaviti stanje brojila, brzo i lako. Oni koji nisu vični novim tehnologijama od 1. juna mogu da prijave stanje i putem novoformiranog kontakt centra na besplatan broj telefona 0800 360 300.
EDS će svakog meseca snabdevaču slati podatke o očitanoj, dostavljenoj ili procenjenoj potrošnji električne energije za izradu računa. Jednom u tri meseca radnici EDS očitaće brojila na terenu, a u periodu između dva čitanja, ukoliko korisnik ne prijavi stanje, primenjivaće se tačka 3. iz člana 197a Zakona o energetici a to znači da će se u kombinaciji sa istorijskim podacima o potrošnji korisnika i uz primenu algoritma i softverskih modela raditi procena potrošnje.
Kada je reč o korisnicima koji imaju ugrađena pametna brojila, njihovo stanje daljinski očitava isključivo EDS jednom mesečno.
Do sada je ugrađeno oko 600.000 pametnih brojila i ugradnja se nastavlja pa će iz sredstava kredita Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicione banke biti postavljeno još 600.000 pametnih brojila. Cilj je da do kraja decenije na mreži u Srbiji bude 80 odsto pametnih brojila, što je i evropski standard.
Ostavite komentar